موتور جستجوي گوگل بر اساس ساختار جديد در جستجوي نوشتار و تصوير و بر اساس آخرين تحولات در زمينه هوش مصنوعي متحول ميشود.
تغييرات جديد گوگل طي دو ماه آينده اجرايي خواهد شد. اين تحولات ميتواند بر اساس يادگيري ماشين، تغييرات اساسي در نوع جستجو ايجاد كند.
بر اساس هوش مصنوعي جديد، گوگل ميتواند با تشخيص بدترين املا شروع به جستجو كند. اين جستجو بر اساس تحليل و كاركرد شبكه عصبي و ۶۸۰ ميليون فاكتور مختلف انجام ميشود.
روش جديد گوگل توانايي دارد بهجاي كل صفحات وب، متنهاي مستقل صفحات وب را منظم كند اين اطلاعات با هوش مصنوعي و يادگيري ماشين تحليل ميشوند تا بهترين نتيجه حاصل شود.
يكي از تحولات در الگوريتم جديد گوگل هوش بينايي است بر اساس اين الگوريتم جديد موتور جستجو ميتواند با تحليل تصاوير آنها را دسته بندي كند. پس از تحليل تصاوير اين سامانه فيلمها و تصاوير را برچسب گذاري ميكند.
اين روش در زمينه گفتار فيلمها هم انجام ميشود و روش مشابهي توسط گوگل استفاده ميشود. اين تغييرات ميتواند در زمينه تغييرات سئو تحولاتي ايجاد كند.
هم اكنون يكي از مهم ترين مباني براي گرفتن مخاطب توسط سايتهاي مختلف، تنظيم محتوا بر اساس استانداردهاي گوگل است. اين استانداردها، مشخص ميكنند كه محتوا چگونه بايد ويرايش شود تا در موتورهاي جستجوي گوگل بهتر ديده شود.
بر اساس استاندارد فعلي گوگل، سه شاخص تازگي، ارتباط و محبوبيت نوع نمايش را در صفحات جستجو مشخص ميكند. البته در چند سال اخير در اين زمينه انتقادهايي به گوگل وارد شده است.
برخي كارشناسان معتقد هستند گوگل بيش از اندازه قدرت گرفته است و نوع نشان دادن نتيجه جستجو به جهت دادن به افكار عمومي در جهان ختم مي شود.
- سه شنبه ۰۱ تیر ۰۰ ۱۰:۳۹ ۵ بازديد
- ۰ نظر